Po několika konzultacích s klienty jsem se včera večer rozhodl, že natočím video „JAK VYTVOŘIT ÚSPĚŠNÝ LETÁK“. Prohrabal jsem pár kontejnerů a krabic s papírem a našel jsem pár informací, které Vám můžou pomoci vytvořit funkční leták. Mnoho s těchto věcí platí u všech forem marketingu a obsah a forma je shrnutá v Ebooku, který je ke stažení zdarma.
Co má úspěšný leták obsahovat
Pokud se rozhodnete letákování, je důležité si sepsat pár údajů.
- Pro koho je leták určený (segmentace zákazníků)
- Způsob oslovení (kde zákazník přijde s leták do styku, př. Vaše prodejna, schránky, provozovny souvisejících služeb, práce, veřejný prostor atp.).
- Forma letáku (jak bude leták vypadat? Může to být leták nebo dopis v obálce, magazín klasický leták. Je potřeba si zvolit formát, typ papíru atd.) Barva by měla reprezentovat firemní kulturu, sledovat barvy firemního loga, oblečení zaměstnanců.
- Kdo provede roznášku? Jak jsem řekl i ve videu. Firmy, které zajišťují roznos, vkládají letáky do sebe, tím pádem se drasticky snižuje šance na úspěšné oslovení. Česká pošta to dělá stejným způsobem L.
Musíte si promyslet obsah letáku
- Úvodní oslovení.
Tím je myšlena věta nebo slogan, který uvidí zákazník jako první – To co Zaujme. Doporučuji na zákazníka nekřičet slovo Sleva, výprodej nebo něco podobného. Musíte vzbudit zájem a důvěru, že informace stojí za přečtení a že ji sděluje někdo, kdo se danému oboru věnuje. Třeba slogan „TOHLE VÁM NIKDO NEŘEKNE“ vzbudí zájem, zároveň podvědomě přesvědčuje zákazníka, že ostatní neříkají pravdu a že vy snad prozradíte něco víc. Slogan zároveň sděluje, že pouze vy máte tu informaci. Schválně si to porovnejte:
VELKÝ LETNÍ VÝPRODEJ…..x …..TOHLE VÁM NIKDO NEŘEKNE
- Poselství
Poselstvím rozumějte samotný obsah letáku. Neměli byste jen prodávat, ale měli byste také něco dávat. Musí tedy jít o kombinaci krátkých informací (textu) a obrázků, které můžete doplnit informacemi o produktech nebo výhodné nabídce.
- Výzva k Akci
Výzva k akci je téměř to nejdůležitější. Musíte zákazníkům říct, co přesně mají udělat. Nesmíte jim dát příliš na výběr. Ideální jsou 2 možnosti (tak má zákazník pocit, že na něj netlačíte). Výzva k akci je třeba „zavolejte, přijďte, vyzkoušejte si u nás, objednejte si, přidejte se k………
- Aktuálnost
Pokud nebude leták aktuální, jste nahraní. POZOR, tím není myšlena sezónnost. Aktuálnost je naléhavost. Můžete nabídku časově omezit, omezit počtem, přidejte slovíčka teď, dnes, pouze do…. Pokud píšete datum, je lepší napsat i den např. středa 12.6.13 je lepší než 12.6.13.
- Zpětná vazba
Jak zjistíte, z které marketingové akce jste zákazníka získali? Možností jak zjistit, zda jste na marketingu vydělali, je spousta. Na internetu k tomu slouží konverzní kódy, které pomáhají zjistit, odkud zákazník přišel. V běžném životě nám takovou službu může prokázat jedinečnost nabídky, slevové kódy, funkčnost jenom s letákem, nebo speciální kontakty jenom pro danou nabídku.
Testování
Letáky otestujte. Navrhněte si několik verzí a testujte jejich účinnost. Díky tomu si vytvoříte funkční „kostru“ kterou můžete používat dlouhodobě. Navíc můžete zjistit, že pro určité lokality fungují lépe jiné typy letáků nebo jiný způsob oslovení.
>>>Přihlašte do tréninkových videí zde
chrante přirodu
chrante přirodu před odpadem a klácenim
chrante les.