+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Dávám energii a svěží vítr projektům, které stojí za to tvořit. Samuel Hornek
xyni3rueree-thom

Co vše bychom museli na internetu dělat?

Pokud máte webové stránky, můžete si snadno naběhnout a dostat se do zajetí různých, často i protichůdných, návodů a tvrzení. Na jednu stranu si všude čtete, jak je to jednoduché, na stranu druhou, všude vidíte, co všechno ještě musíte dělat a jaké „must have“ aplikace ještě potřebujete platit.

Všechno je o kontextu

Podnikání má takový nešvar a to, že má každý potřebu prezentovat ten svůj produkt jako ten nejlepší – bo to dá rozum. U služeb pak samozřejmě každý prezentuje své postupy a návody, jako ty nejlepší. Výrazně mu v tom pomáhají různé případové studie a statistiky a tak snadno získáte pocit, že potřebujete investovat tu do onoho, tu do támhlenc toho, protože to všechno vlastně zvyšuje tržby.

A ano, skutečně to zvyšuje tržby, ale záleží na tom v jakém kontextu danou metodu použijete. Pokud je budete používat, protože jste to někde četli, třeba v případové studii, pravděpodobně budete zklamaní. Investujete čas, peníze a zjistíte, že jste dřeli abyste poplatili náklady na aplikace, grafika. Nebo jste zaplatili nějaké agentuře vykázanou činnost, aby se mohla prsit další případovou studií na jednom z markeťáckých srazů.

Jděte vždycky po podstatě

Dříve jsem jel ve stejném módu, ale pak jsem se tak nějak zklidnil (asi stárnu). Žádná metoda nebo marketingová technika firmu nespasí i kdyby šlo třeba o výkonnostní formu marketingu, kdy se vám z každé investované koruny vrátí koruny dvě.

Dneska bych spíše doporučil zaměřit se na dvě až tři věci a ty dělat co nejlépe. Třeba udělat co nejlepší produkt s překrásným designem a ten co nejrychleji doručit k zákazníkovi. Tedy řešíte jen produkt a logistiku / skladové zásoby. Ještě je důležité za to utratit co nejméně peněz – jenže to se fakt blbě prodává :D.

Jako další oblast, je důležité řešit distribuci sdělení – třeba obsahu z webu – co nejširší mase lidí. Ta distribuce by opět měla stát co nejméně peněz. Na televizní spoty prostě ještě chvilku zapomeňte :-)

No, a tohle je potřeba dělat docela dlouho, než se posunete na další metu. Bohužel jsme lidi, ne roboti, takže chceme všechno hned. Takže po měsíci už chceme dělat seo, mít rozjeté kampaně na Facebooku, Instagramu, vyladěný Youtube profil, dělat e-mail marketing, založit si provizní program a ještě poladit PPC na Googlu a Seznamu. Je pravda, že to vše má vynikající výsledky, ale tenhle přístup moc dobré výsledky nemá. Prostě je dobré se zaměřit jen na ty dvě hlavní věci, osekat náklady a teprve když je máte vyřešené, vrhnout se na další aktivity. Nebo je tu ještě jedna možnost – připravte si HODNĚ PENĚZ a pak může fungovat i ten druhý scénář.

Můžeme se na závěr jmenovat jeden příklad, který dělá téměř každý.

Když nemáš co říct, tak mlč

Každý kdo dělá marketing už asi zaznamenal, že na webu má být aktualizovaný obsah. Z toho vznikají dost paradoxní, až uhozené situace. Někdo si pak řekne, že musí publikovat článek každý týden, někdo jiný, že článek bude publikovat každý den. Pak chrlí jeden článek za druhým. To, že již téma vyčerpal je jedno. Prostě ho znovu vezme a přepapouškuje to, co již bylo řečeno. U odkazů je to to stejné, dělá se práce pro práci a na důležité věci pak nezbývá čas. Přitom jsem si nevšiml, že by úspěšné projekty stavěli na něčem takovém, spíše marketing řeší až když se dostanou se svým produktem tak daleko, že můžou v klidu investovat část budgetů do marketingu.

Řada lidí namítne, že články pravidelně publikují, aby jejich čtenáři přišli na web pravidelně, třeba každé pondělí a početli si něco nového a část z nich nakoupila. Na to říkám, že takhle se cvičí zvířata – dáváte jim něco pravidelně v pravidelných intervalech a tím je vycvičíte. Takže jestli chcete mít ze zákazníků cvičené opičky, je to asi správný přístup. Pokud máte radši myslící bytosti, (což může být nebezpečné) můžete zveřejnit článek kdy vás zrovna napadne.

Takže se pak stane, že když zrovna nemáte co říct, můžete držet hubu. Někdy to má větší význam než si myslíte.

Třeba to teď dělám já, a jsem s tím celkem ok, připravuji něco moc důležitého a tak prostě mlčím.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*