Hodně lidí (a firem taky) zakládá blog a sledují tím nějaký cíl. Zpravidla jsou to ekonomické zájmy. Pak řeší hrozně moc, jak ten obsah dostat k lidem. Tím začne kolotoč, kdy řešíte hrozně moc věcí.
Takže jakmile se rozhodnete udělat blog, abyste začali vydělávat více, brzy zjistíte, že potřebujete mít Instagramy, Fejsbůky, Twitter, LinkedIn, možná Pinterest a další sociální sítě. K tomu kopu dalších činností – seo, sběr mailů, lepší šablonu blogu a integraci formulářů. Také to vše musíte měřit. A když tohle všechno děláte, zabere vám to dost času, peníze na realizaci taky nějaké potřebujete. Potřebujete se to naučit a to znamená, že zaplatíte dalším lidem, aby vás to naučili, nebo to udělali za vás.
Tohle všechno stojí peníze, takže to vede a) ke zvýšení vašich cen, b) k tomu že se rozhodnete i pro placenou reklamu, protože jinak byste na návratnost čekali hrozně dlouho. Nastává druhý kolotoč, kdy to stejné uděláte u placené reklamy (Facebook, Adwords, Sklik a další). Výsledek? O hodně více práce, rostoucí obrat, ale na zisk si chvilku počkáte.
Takže než se rozhodnete začít tvořit obsah, uvědomte si, proč to vlastně chcete dělat. Pokud je to pro ekonomický účel, připravte se na to, že k tomu bude potřeba celá řada dalších činností. Pokud je to pro radost a protože rádi něco sdílíte, tak šup s tím do světa. Určitě to někomu pomůže.
Jinak doporučuji se soustředit hlavně na produkt a službu. Když je vize, je dobrý produkt. Když je dobrý produkt, lidé si za ním stojí ( i ti co ho prodávají). Když za ním lidé stojí, rádi o něm něco sdílí, třeba jen tak – pro radost. Zákazníci to poznají a pak je to všechno o moc jednodušší.
Navíc to je přístup v duchu Paretova pravidla.