+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
jake-hills-389

Aplikace Sads a vývoj předsevzetí.

První beta verze aplikace se krok za krokem blíží ke spuštění. Pro uživatele bude zdarma a ušetří jim hromadu starostí s jejich weby. Také mne to přimělo se ohlédnout, co jsem si předsevzal na začátku roku a jak jsem na tom. Mám pro vás i pár náhledů a představení té aplikace.

V krátkém reportu na začátku roku jsem v závěru zmiňoval hlavní body, které chystám na tento rok.

  • Vzdělávací pobyt v Anglii – Splněno
  • Psaní a vydání knihy - Zbývá závěr, doslov, korektury a vydání.
  • Firemní web – Zatím nesplněno.
  • Nástup do firmy >>> Tak nějak v závěru května zřejmě (víc zatím nemůžu říct).
  • Získání 5 nových pravidelných klientů >>> Zatím 3.
  • Nákup 5 větších webů >>> Prozatím odpískáno. Tohle letos asi nevyjde.
  • Kurzy programování >>> Tenhle cíl je úplně nový a když dopadne, tak již teď v květnu.
  • Aplikace >>> Beta verze by mohla být spuštěna na konci května.

Celkově můžu říct, že nejsem moc spokojen, jak se to “vleče”. Ono je tedy vidět, že za 4 měsíce se udělalo celkem dost, ale rozhodně by mohl být hotový klidně dvojnásobek. Jenže jsme jenom lidi, máme k tomu své starosti, děti, a lidi, s kterými děláme, řeší to stejné. Co tak zjišťuji, tak vlastně ten vnitřní neklid – nasranost, že věci nejdou tak jak mají, je vlastně v pořádku. Sice trochu závidím lidem co jsou stále v klidu, stále v pohodičce, udělají si to své a pak vypnou, ale holt to není moje cesta :)).

“Nespokojenost je prvním předpokladem pokroku” – Thomas Alva Edison

Sads – apka na správu odkazů a bannerových ploch

Přiznám se, že ta apka vzniká tak nějak jako jediná dost živelně. Bez extra velkých detailních plánů. Tím nemyslím, že není žádný plán, spíš jde o to, že máme volný scénář – který by se vešel na 1 Ačtverku. Snažíme se ji udělat tak, aby vyhovovala pro práci nám, byla co nejjednodušší a zároveň tam promítnou nějaký základní business do budoucna. Ten projekt je velmi strikně specifikován jedním pravidlem – žádné náklady před spuštěním. Nějaké náklady tam jsou, ale velmi omezené.

Co apka umí

Aplikace toho má umět v budoucnu celkem dost, ale z logických důvodů řeknu jen věci, které bude umět první verze. Ta bude zdarma vždy a všude – na věky věků. Umí:

  • Spravovat odkazy
  • Spravovat bannerové a reklamní weby
  • Spravovat vaše klienty
  • Spravovat vaše weby – držet aktuální info

Určena je pro majitele webů, freelancery, markeťáky, affiláky, agentury.

U odkazů bude umět:

  • Přidat odkaz na web (přes plugin, php nebo API)
  • Hlídat expiraci a odebrat odkaz (pokud bude na vašem napojeném webu).
  • Hlídat dostupnost odkazu a webu (zda jej nikdo neodstranil).
  • Posílat notifikace o blížící se expiraci (vám nebo vašemu klientovi).
  • Statistiky odkazů (počet zobrazení /počet kliknutí)

To je takový základ k odkazům, což vám ušetří trochu mailování, přihlašování na weby, zadávání do více aplikací, přidávání /odebírání odkazů. Časem funkce přibudou.

Správa bannerových ploch

Tohle je především pro majitele webů, více webů. Správa nabídka bannerů je dnes trochu zbytečně složitá. Proto ji třeba ani teď ještě neděláme. Základem je myšlenka, že jako majitel webů nemáte čas pořád testovat nesmyslné množství různých bannerů, affilate kampaní a vše procházet, testovat. Potřebujete to mít rychle a jednoduše, na jednom místě.

Dále je potíž u nabídky inzerce. Inzerenti chtějí mít také vše nejryhcleji, jednoduše a aby to mělo výsledky. Teď si představte, že máte třeba 5 webů na téma financí a na každý z nich přijde měsíčně průměrně 3 000 návštěvníků. Prodávat bannery jednotlivě na jednotlivé weby – to je prostě “oser” a upřímně většina inzerentů nebude mít zájem, protože potřebují odpovídající cenu / výkon. Pokud ale někomu prodáte reklamu jako kampaň v jednom balíku (bannery automaticky umístíte na více pozic webu) a zároveň mu pošlete jedním kliknutím statistiky – respektive se mu odešlou jako notifikace automaticky, můžete už získat pravidleného inzerenta. A když zrovna nebudete mít inzerenta, tak se tam bude zobrazovat Adsense či Sklik. V základu by tedy měla apka umět toto:

  • Vytvářet bannerové kampaně
  • Umisťovat bannery na web a odebírat je po expiraci.
  • Sledovat statistiky a odesílat je mailem.
  • A/B testování
  • Zobrazovat adsense /sklik pokud na ploše nemáte nic jiného.

Upřímně tohle je trošku složitější, takže to asi nebude hned všechno takhle.

Správa webů

Aplikace samozřejmě bude umět držet info o webech, vašich klientech, webech i odkazech, výkonu bannerů na jednom místě. Chtěli bychom, aby uměla rovnou i základní práci na klíčových slovech (nahrát hlavní klíčová slova webu, možnost přidat další klíčová slova, hlídat pozice ve vyhledávačích).

Existuje dalších milion funkcí…..

Základem je udržet přehlednost a jednoduchost. Dneska vlastně na vše stačí tři hlavní záložky viz. obrázky. apka 1

apka 2

apka 3

Pokud byste měli zájem takovou aplikaci zdarma používat – napište dolu do komentářů.

Největší slabá místa:

Dneska už nejsme takový optimista jako před lety. Takže se zaměřuji více na to, kde jsou díry a co by se mohlo pos. a co dělat v takovém případě.

1) Konkurence

Z konkurence jako takové obavy nemám. Prostor na trhu je veliký, lze snadno růst do více jazyků, přidávat funkce atd.. Spíše jde o návyky. Pokud již někde data držíte, neradi přecházíte jinam. Takže je na nás vytvořit takové prostředí, podmínky a funkce, aby přicházeli všichni hráči na trhu tak nějak samostatně, bez většího marketingu. Je to výzva.

2) Náročnost na servery

Aplikace začíná na té nejjednodušší verzi i kvůli náročnosti na servery. Čím více potřebujete držet dat, tím větší měsíční náklady. Navíc potřebujete i dolovat data z internetu a to je taky docela náročné. Cenovka začíná na 3 000 Kč měsíčně, ale s každou funkcí náklady porostou, klidně až do nebe.

3) Jednoduchost aplikace

Hodně funkcí – jednoduché užívání. Tohle je trochu alchymie. Na internetu je spoustu aplikací i dobře prodávaných, ale po čase zjistíte – že ty funkce nejsou až tak cool a necháte si je jednorázově naprogramovat a je to vyřešené. Nebo jsou naopak robustní opravdu užitečné aplikace, ale jejich užívání vyžaduje až moc znalostí a velké výdaje. Takže jsou třeba dobré jen pro větší firmy a týmy, které si s tím poradí a hlavně to dostatečně zužitkují.

No, takže vždy potřebujete balancovat na nějakém “kompromisu” kdy na jedné straně vše snadno pochopitelné, na druhé straně bezpodmínečně důležité. Taky na to nesmíte potřebovat tým 50. programátorů.

Tak jsem se rozpovídal o aplikaci a když budete mít zájem, napište do komentáře. Až přijde čas, ozvu se vám a máte ji zdarma.

P.S. název Sads je čistě pracovní.

 

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*