Každý trochu chytřejší člověk si jednou za čas sedne na zadek a zamyslí se, proč to vlastně dělá. Jaký to má smysl a co jeho práce přináší do společnosti. Většina lidí po takové zadumané chvilce radši mávne rukou, tuto kapitolu životní knihy zavře a věnuje se dál svým rutinním činnostem. A pak jsou tu ti ostatní…
Přemýšlejte stále více
Kdo podniká nebo chce podnikat, chce profesně růst a zvyšovat příjmy, měl by vždy především myslet na lidi a užitek jeho práce pro ně. Tohle zdánlivé klišé totiž funguje ze všeho nejlépe. A je to potřeba dělat komplexně. Tedy myslet jak na přínos pro společnost, tak na přínos pro každého jednotlivce, včetně členů vaší domácnosti.
Jedině tak člověk může vytvořit hodnotu, která přežije všechny finanční krize, rozchody a životní kotrmelce. A že taková trvalá hodnota nelze vždy změřit a vyhodnotit penězi – to je věc stále zřejmější každému, kdo vytrvale roste a jde si za svým cílem.
Každý je tak trochu rytíř
Mám radost, že můj syn dorůstá do věku, kdy mě opravdu baví si s ním hrát. Odložili jsme plyšáky a Mimoně a místo nich vzali do ruky koleje, meče a rytíře. A právě on mě dovedl k zamyšlení a k dnešnímu článku.
Život je hlavně o předávání hodnot dalším generacím. Od kvalitní DNA přes prostředí, ve kterém budou další generace žít, až po naše firmy, projekty a činy, které budou naši potomci následovat.
Najděte si odkaz, který byste mohli sledovat
Abyste mohli nějaký trvalý odkaz vytvořit, je potřeba mít srovnaný hodnotový žebříček a mít také nějaký vzor. Takovou pomocnou berličku na cestě. Proto jsem zapátral na internetu a v archívech (hlava mé mámy) po odkazu. A co jsem zjistil?
Hornekovi už jsou tady pěkně dlouho 
Jelikož si doma hrajeme na rytíře, tak jsem se začal zajímat o naši historii. Jeden z našich předků byl velmistr a patřil k Řádu německých rytířů. Už před pěkně dlouhou dobou (někdy kolem roku 1200) se začal stavět první hrad, ze kterého později vznikl celkem monstrózní hrad Horneck. Tohle dílo slouží dodnes nejen jako turistická atrakce. Byli jsme zřejmě vždy pracovití, protože o pár století později vznikl ještě hrad Hornberg, který stojí na základech pevnosti z 11. století. Dnes již není celý obyvatelný, ale část stále slouží jako muzeum. To, co stojí za zamyšlení, je fakt, jak mohli dávní rytíři vybudovat odkaz, který stojí dodnes. Odpověď je nasnadě. Kromě toho, že rytíři zabíjeli ty „správné lidi“ za „správného bosse“, dělali ještě něco mnohem důležitějšího.
Přísahali věrnost a měli rytířský kodex, který provedl Evropu temným středověkem. Jejich tehdejší hodnotový žebříček nemůžeme hodnotit, ale myslím, že každý by měl nějaké hlubší hodnoty ctít a nesnažit se jen urvat, co nejvíce to jde.
Lidé, kteří se snaží urvat pro sebe, co to jde, jsou jen novodobí lapkové, které naši předci před stovkami let mohli řádně vychovat mečem a kopím. Dnes je doba jiná a o to více bychom měli dbát na to, jaký odkaz předáváme a jaké hodnoty prezentujeme. Skutečná hodnota totiž ve výsledku vydělá mnohem více, než jen krátkodobý profit z rychlého nákupu a prodeje nekvalitního zboží. Tím nemyslím, že by si člověk neměl říkat velké peníze za poctivou práci, to je právě ta skutečná hodnota, která se ukáže vždy ve správný čas.
Právě proto jsem v lednu spustil projekt Rok změny. Videotrénink, který se nezaměřuje pouze na marketing a prodej, ale koncepčně vede lidi k tomu, aby dokázali díky marketingovým technikám prodat svoje „proč“. Prodat svoje skutečné hodnoty, dělat užitečné projekty, a trochu tím vyrovnávat pomyslné misky vah ve společnosti.
Na videa zdarma a nahlédnout do svého PROČ můžete zdarma na stránkách Rokzmeny.cz.
Uvidíte tři videa, která nás fakt bavila natáčet.