+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Christmas Happy funny children twins sisters

9 tipů jak zvýšit tržby o Vánocích

Rolničky, rolničky, penízky, penízky…Vánoce se kvapem blíží a ups, řada podnikatelů si až teď uvědomila, že je potřeba začít něco dělat, jinak zákazníci nakoupí jinde. Ostatně jako každý rok. Upřímně, už je pozdě! Pokud chcete o Vánocích vydělávat “randály”, tak je zapotřebí začít se připravovat na přelomu srpna a září. Ale kdo by o prázdninách četl článek o Vánocích?

Tak aspoň pár instantních řešení, jak si udělat pěkné Vánoce z pohledu zvýšení tržeb.

Zpomalte

Především zvolněte. Teď toho tolik nezachráníte. Vánoce mají sice tu výhodu, že všichni nakupují a moc neřeší, co kupují, na druhou stranu mají obrovskou nevýhodu v tom, že zvyšují poptávku po reklamě a tedy zpravidla i cenu vaší propagace. A naším cílem není udělat mega tržbu a pak být v červených číslech, ale zvýšit to nejzásadnější – zisk.

Co tedy můžete udělat?

  1. Připravte si publika

Čtenářům tohoto bulvárního plátku už asi nemusím vysvětlovat, co jsou publika. Jednoduše okruhy uživatelů, odběratelé e-mailů, stávající zákazníci, návštěvníci webu nebo konkrétních stránek, fanoušci na sociálních sítích, obchodní partneři. Dejte si jednotlivé seznamy rychle do kupy, nahrajte si je do e-mailingového software, jako publika na Facebook, začněte sbírat re-marketingové seznamy v Adwords, Sklik. První krok je hotový.

  1. Připomeňte se

No a teď se připomeňte. Jestli jste teď péči o své zákazníky flákali, tak je potřeba se nejdříve připomenout. Nemůžete hned někomu začít cpát produkty. Pošlete informační e-mail, zapromujte nějaký zajímavý FB příspěvek s cílením na své fanoušky, nastavte re-marketing a investujte nějaké peníze do budování povědomí o značce. Je to věc, která vám na první pohled nevydělá peníze, není výkonnostní, ale v další fázi prodeje se vám rozhodně vrátí.

  1. Připravte Vánoční balíčky

Buďte instantní. Uvědomte si jedno. Většina dárků je nakoupena cíleně na přání. Tedy někdo něco chce, někdo další jde a koupí to. Tam buď máte tento produkt a může se obchod uskutečnit u vás, nebo máte smůlu.

Pak ale existuje “dárkománie” pro širší okruh známých, příbuzných, kamarádů. Tam je možnost prodat prakticky cokoliv, co vizuálně zaujme a bude to velmi, velice, převelice, hodně instantní. Proto frčí kosmetické balíčky, dárkové košíky a další blbovinky bez většího nápadu. Lidé v určité fázi nakupování už nemají sílu vymýšlet stále nové a nové varianty dárků. Tak je k tomu nenuťte a nabídněte Vánoční balíčky. Kromě toho, že se dají koupit na jedno kliknutí, mají ještě tu výhodu, že můžete krásně zvýšit hodnotu nákupního košíku.

  1. Dárkové poukazy

Obdobou dárkových balíčků mohou být dárkové poukazy, ale nepočítejte s tím, že na tom vyvaříte miliony. Není to dárek, kterým bych se chtěl chlubit, že jsem ho daroval a myslím, že hodně lidí přemýšlí podobně.

  1. Zaměřte se na pár produktů

Buďte progresivní. Na žádnou obsáhlou strategii už není čas. Vezměte si pár produktů/ služeb, které dobře vypadají, jsou sexy a mají dobrý poměr ceny nákup/prodej. S těmi jděte do Vánoční bitvy o zákazníky.

  1. Připravte Vánoční salle page

Co takhle nechat programátora a grafika připravit jednu delší salle page, která se bude jmenovat třeba „5 tipů na cool dárek pro ….“. Bude to kombinace informativního článku a prodejní stránky. Uživatel si scrolluje kus stránky a nakoupí jeden z produktů, které budou v různých cenových hladinách, tak aby si mohlo vybrat více lidí. Samozřejmě stránka může mít i jeden produkt, to je již na Vás, ale měla by být trochu zajímavější a zaměřená na Vánoce. Ideální je vytvořit dvě stránky pro A/B testování a pak na ně postupně pouštět co nejvíce návštěvníků. A/B testování si v Google Analytics nastaví i pokročilý začátečník.

Pokud máte dobrý produkt a funkční prodejní proces, zcela jistě může tímto způsobem vydělat celkem dost peněz s minimální investicí.

  1. Udělejte Vánoční design

Nezapomeňte upravit hlavičku webu do zimního designu, upravte grafiku na Facebooku a pokud máte kodéra, tak si nahoďte i speciální e-mail šablonu v zimní designu. Uvidíte, že to lidé ocení, protože uvidí, že si s tím dáváte práci a jen na ně nehulákáte obchodní nabídky jako všichni ostatní.

  1. Připravte bannery pro re-marketing

No a nezapomeňte na re-marketingové bannery, které ideálně směřují na tu jednu Vánoční salle page. Výhoda remarketingu je, že oslovujete lidi, kteří ještě nenakoupili (kupující vyloučíte) a platíte až když člověk proklikne. Důležité také je myslet na to, že když tam nebude číhat na uživatele banner s vaší nabídkou, bude tam banner vaší konkurence. Tak nevím co je lepší :).

  1. Nastavte si reklamu na Facebooku

Facebook reklama je nejvíc instantní řešení výkonnostní reklamy co znám. I jako totální začátečník si dokážete nastavit cílení na své zákazníky a spustit kvalitní reklamu během jednoho dne. V průběhu dní ji pak otestujete, vyladíte a máte kompletní prodejní cestu. Heuréka. Tohle je jen pár tipů, jak zvýšit tržby o Vánocích, když vás tlačí čas a peníze chcete vydělávat a ne je dávat do reklamy.

A pokud se chcete rychle naučit mnohem víc, tak mrkněte na Progress Academy, kde je i celý modul Psychologie Facebooku, kurz Online zisky, Projektové řízení a celkově vás to nakopne správným směrem. Letos nás čekají rekordní Vánoční tržby, tak si je nenechte proklouznout mezi prsty.

Připravte se na Vánoce s Progress Academy za super price >>

P.S. 10. tip – slevové servery

No a jeden tip navíc. Pokud se to jen trošku hodí, oslovte ještě teď slevové servery (př. Slevomat.cz). Ono se to nezdá, ale už i vrabci na střeše si cvrdlikají, že tam hledá Vánoční dárky snad 1/4 spotřebitelů.

 

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*