+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Radost z prodeje video

8 tipů jak si udělat radost z prodeje

29.4 2014 1 Komentář

Zažil jsem období, kdy jsem chodil „dům od domu“ a živnostníkům i středně velkým firmám nabízel marketingové produkty jedné nejmenované společnosti, která dělá slevové vouchery. Chtěl jsem si to prostě vyzkoušet a dařilo se mi celkem dobře. Přesto jsem přišel na to, že nemám z prodeje radost. Něco podobného zažívají i online podnikatelé a majitelé eshopu. Objednávky chodí, někdo je vyřídí, ale radost z prodeje nepřichází. A protože dnes je výjimečný den, rozhodl jsem se zveřejnit pár tipů na zlepšení nálady při prodeji. Doplňte je o vaše vlastní nápady, jak zlepšujete své prodeje a děláte si tím radost.

1.      Radost začíná, ještě než prodáte

Ráno vstáváte s pocitem, že zase musíte vyřešit objednávky, vyřídit 5 telefonů, potom vyřídit 3 schůzky a hned pospíchat vyzvednout děti ze školky? Člověk, který vstává v tomto myšlenkovém proudu, se jen obtížně zbaví negativního dojmu i z dobře odvedené práce. Na toto mi pomáhají 2 věci. Vizualizace, kdy si představuji pozitivnější verzi příběhu. Prostě si naplánuji den a představím si, že to v pohodě zvládnu. Druhým nástroj je obyčejná záměna slov. Učím se používat slovíčko „potřebuji“ namísto „musím“. Schválně uvedu příklad:

Musím vyřídit všechny objednávky X Potřebuji vyřídit všechny objednávky

2.      Malá objednávka je taky objednávka

Raduji se i z malých zisků a malých objednávek. Můžu se radovat, protože vím, že si zákazníka udržím. Také vím, že ne všechny zakázky mi zaplatí nájem. Některé dělám proto, že někomu pomůžu, pomáhám předávat nějakou hodnotu, nebo buduji osobní branding. Samozřejmě člověka vytěžuje, když potřebuje vyřídit 20 emailů u lidí, kteří nenakoupí, ale v budoucnu taková péče vždy přináší pozitivní referenci. Pozor, obzvlášť v online světě nikdy nevíte, zda se malý zákazník nestane za rok klíčovým partnerem. I malé objednávky jsou důvod k radosti.

OZ_728x90

3.      Mám rád lidi

Přiznávám se, vždycky tomu tak nebylo. Dnes mám pro lidi jedno osvědčené přísloví – „Lidi jsou prostě lidi“. Nemá smysl se soustředit na lidi, kteří bezdůvodně kritizují vaši práci, takových se najde vždy dostatek. Pokud nemáte rádi své zákazníky, jen těžko budete prodávat s radostí. Může být drogový dealer úspěšný, pokud nemá rád své zboží a uživatele? Úspěšný být možná může, ale radost z prodeje asi mít nebude.

4.      Hrajte si

Osvědčený způsob jak si zvedám náladu, hraju si. Vymýšlím soutěže a nové způsoby propagace, reklamní a grafické prvky. Cokoliv co vyžaduje kreativitu. Proto mají v TOP úspěšných firmách vybavené herny a relaxační místnosti. Někdo potřebuje vypnout a někdo jiný si potřebuje hrát. Radost ze hry se pak přenáší i do práce.

5.      Věřím sobě

Důležitý prvek radostného prodeje. Pokud prodáváte s tím, že to nedáte, nedaří se vám a víte, že něco neumíte, je to malér. Řešením je najít si člověka, který umí to, co vám nejde. Vy se můžete soustředit na to hlavní, v čem jste dobří a to co vám nejde se doučit.

6.      Věřím produktu

Často opomíjená hodnota průměrných obchodníků, provozovatelů eshopů i kamenných krámků. Nabízejí produkty, u kterých znají i ty stinné stránky. Každý produkt má nějaké. Pokud víte, že u konkrétního obchodu převažují negativa nad pozitivy, rozhodně byste měli doporučit jiné řešení. Pokud to neuděláte, rozhodně nebudete mít z obchodu radost.

7.      Pravidelné odměny

Umíte se pochválit? Jak často si říkáte, co se vám tento den podařilo splnit. Napište si to! Uzavřeli jste nějaký obchod? Tak si honem běžte koupit něco dobrého nebo pozvěte partnera/ku do restaurace. Drobné každodenní odměny jsou důležitější než 1 čtrnáctidenní dovolená v Karibiku.

8.      Vypnutí

Jestli je něco co zatím neumím, tak je to oddělit práci a osobní život. Myšlenkové proudy mě neustále vrací k podnikání a často se mi nedaří je vypnout. Když se nadchnu do kampaně, či projektu jsem často k nezastavení. Určitě tedy uvítám tipy, jak relaxujete a jakou radost vám to přináší.

Kolik bodů jste splnili?

Někdy i malé změny, jako že se pochválíte, nebo si za odměnu koupíte čokoládu, mohou dělat zázraky. Jít za svým cílem a nevyhořet, je obtížný úkol a každý si ně něj musí sepsat vlastní recept. Budu rád, když mi poradíte další recepty z vašich kuchařek a obohatíte článek o nápady, jak si děláte radost z prodeje vy sami.

Jestli Vás obchodování baví, můžete si ihned pustit video, kde najdete 37 chyb, které při prodeji děláme nejčastěji

 

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Komentáře

  • tomas.karasek11@gmail.com

    Super článek, Same! Také se mi moc nedaří oddělit práci od osobního života, úplně jsem se v tom našel. Co se týče tipu, jak mít radost z práce, tak je to pro mě určitě, když vše zvládám a nejsem ve stresu, k čemuž mi pomáhá jen zavřít oči na 30 sekund u počítače soustředit se na svůj dech, přečetl jsem to myslím na blogu Lea Babauty. Další z věcí je dokázat se koncentrovat na práci, k čemuž mi pomáhá focus@will – http://bit.ly/QW1tqN jedná se o program, který počítá 60 minut a hraje mi k tomu hudbu z nabídky. Hudba je udělaná tak, aby mi pomáhala se soustředit a nenechat se vyrušit různými okolními vlivy, nebo nutkáními. Je to super a úplně zdarma! :)

  • V 8 bodě jako bych se našel :) Doufám že se v komentářích objeví nějaké tipy jak to zvládat oddělovat, protože to se mi dost často nedaří.

    • To jsem rád, že v tom nejsem sám :)
      Je to problematické, obvzlášť když k práci potřebuji jen tablet a telefon…často mi to nedá a pracuji i když bych zrovna nemusel.
      Jediným řešením, které po 2 letech tohoto typu podnikání vidím, je zřízení pracoviště a držet práci komplet mimo domov (opět).

  • Raději si platím kancelář, do které prostě jdu pracovat. Doma je moc vedlejších vlivů, koncentrace nefunguje tak, jak by měla. Jízda do práce je prostě rituál, tělo se podvědomě připravuje na práci, když jsem tam, jde vše jakoby samo… Je to prostě v hlavě

  • dobré rady, taky to tak nějak vidím:)

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*