+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
b47f4eae-0ce5-4765-9acd-b6219e3bbba7

8 kroků pro milionový email marketing

Líbilo by se vám vydělat si o stovky tisíc, nebo i milion ročně navíc? Vím, jsem trochu megaloman, ale teď nepřeháním, milionový email marketing může být skoro tak výdělečnou reality show jako Velký bratr, nebo Vyvolení. Jako příklad můžeme vzít eshop Sportobchod.cz, kterému dělá obvykle email marketing 20% obratu a v období narozenin eshopu dokonce 40%. No a to už nějakou tu kačku navíc hodí, co myslíte?

Jak vydělat na email marketingu? Nemusíte být velký eshop, aby vám email marketing fungoval. Stejně úspěšně ho může zařadit do svého konceptu každý, kdo něco umí – ať už se bavíme o freelancerech, online podnikatelích, blogerech, malířích, sportovcích nebo úklidové firmě. Všude má své místo, tedy za předpokladu, že máte připojení k internetu, tam by se nám to mohlo trochu zkomplikovat.

Jak dám sakra dohromady milionový email marketing?

Možná si říkáte, že je každá databáze a cílová skupina jiná, a na to vám nemůžu říct ani popel, ale existují obecné zásady, díky kterým budete mít půl práce hotovo. Přečíst si o nich můžete v dalších odstavcích, nebo v knížce od Davida, kterou napsal. Sláva mu!

Svoje dílo nazval prakticky – Milionový email. Je to už nějaký pátek, co jsem ho četl, ale těch tří stovek, co normálně stojí, vážně nelituji. Byla to totiž dobrá investice a díky email marketingu už jsem vydělal slušný peníz. Ale pojďme dál, jakých, že je těch 8 kroků pro milionový email marketing?

OZ_728x90

8 kroků email marketingu

  1. Strategie je klíčem k úspěchu

Bez pořádné strategie nejde vyhrát žádná bitva, ani vydělat peníze. A který blázen by šel do bitvy, bez toho aby věděl, proč to dělá? Může se to zdát jako klišé, ale když budete kolem sebe střílet slepými náboji, milionový email rozhodně netrefíte.

Tak nabijte ostrýma a sestavte kvalitní cestu zákazníka, od příchodu na váš web, přes nákup, až po samotnou péči – ale o té až za chvíli.

A jakou roli v tom hraje email marketing?

Podle statistik se 81% nákupů uskuteční až po pátém kontaktu! Sečteno, podtrženo, pokud nemáte dobře zvládnutou tuhle „vyjednávací“ taktiku, přicházíte minimálně o dvě třetiny prodejů. Počítejte sami. Au! Taky vás teď píchlo u srdce?

A co je také důležité, určitě znáte statistiku, kolik lidí opouští váš web a už se navrátí… Ano, bude to kolem 50 až 70%. Ale pokud máte na uživatelé kontakt, jen tak se Vám v síti neztratí, protože na emailu tráví ještě stále nejvíce času.

  1. Nažhavte klávesnici

Chcete zvýšit tržby? Tvořte kvalitní obsah, který řeší problémy vašich zákazníků. Bez takového obsahu, totiž nevyděláte ani cent a v létě to bude zase jenom Chorvatsko v kempu.

Tak buďte originální, čtiví a pomáhejte. Vaši zákazníci budou nadšení a vy budete muset najmout novou účetní, abyste stíhali vyřizovat faktury, nebo zvýšit tarif na Fapi.

A nezapomeňte, obsah nemusí být jen chudák článek na webu, ale počítají se do něj i obrázky, videa, e-booky, manuály, katalogy a další a další věci, které můžete kreativně zapojit. Potěší i vzorek zdarma nebo blahopřání k svátku.

  1. Bez mailů moc radosti nebude

Možná se vám to bude zdát zvláštní, nebo dokonce neuvěřitelné, ale většina podnikatelů ještě stále nebuduje databázi klientů! Slyšíte to? To za sebou vaše obraty zavřeli dveře, jdou ke konkurenci. Ta má totiž na svém webu krásný, účinný formulář a nabízí obsah zdarma na svá nejvyhledávanější klíčová slova.

I vy byste to tak měli udělat, náklady na nového zákazníka jsou totiž mnohonásobně větší, než na udržení toho starého.

Takže pokud ještě nesbíráte kontakty, alou do internetového supermarketu pro formulář a vylepit na stránky, ještě dnes!

  1. Maily máme, ale co jim napíšeme?

Hodně lidí si neuvědomuje zásadní věc. Jakákoliv činnost v podnikání nejen na internetu, musí mít nějaký záměr, nebo pokud chcete – cíl.

Co je tedy vaším cílem? Chcete, aby uživatel nakoupil ve vašem eshopu, nebo dal like na vaši facebookovou stránku? Nebo jste snad dali dohromady nějaký zajímavý dárek, který by si měl stáhnout?

Zamyslete, se….

Když totiž nebudete vědět ani vy, co chcete, aby adresát udělal, jak to má proboha vědět on?

Jedna věc mě mrzí

Mrzí mě jedna věc, a to je ta, že vám nemůžu dát konkrétní návod, jak napsat email, ale možná je to dobře. Stejně jako je to u lidí, i každá databáze je originál – zřejmě kvůli tomu, že jsou v ní lidé. Což má za následek, že bude každému fungovat něco jiného. Takže testujte, testujte, testujte. Ale abych nezapomněl, existují nějaká obecná pravidla.

Čtenáři emailů jsou jako chlapi

Stejně jako se říká, že po chlapech nemůžete chtít víc věcí najednou, pánové snad prominou, ani po svých kontaktech nikdy nechtějte víc, než jednu akci. Výsledek bude totiž také stejný jako u chlapů – jak to bude víc, neudělají nic. Jo a také platí, že chlapi neradi čtou, takže stručně k věci!

A přečetl bys to ty sám, Same?

Vždycky, a teď nemyslím jen u emailů, ale u jakéhokoliv kroku, který udělám, používám jednoduchou otázku: „Klikl bys na to ty sám?“. Pokud ano, tak vím, že je pravděpodobné, že na to kliknou i lidé v mojí databázi, protože vrána k vráně sedá.

Uvolněte se, prosím

Vážený pane/paní,

na základě vašeho souhlasu si vás dovolujeme upozornit na letní výprodej….

Nuda, nuda, nuda. Stejně jako na sociálních sítích, tak i v emailu se lidé chtějí bavit. A to i přesto, že jde o email třeba pracovní. Proto nebuďte formální a komunikujte stejně jako vaše cílová skupina. Třeba takhle:

Slyšíte to?

To padají slevy, na léto jsme je totiž srazili pěkně tvrdě k zemi….

Jak už jsem říkal, email přizpůsobujete podle oboru, takže pokud prodáváte formální pánské oblečení, tak byste s takovým typem emailu asi neuspěli, ale informace, že dáváte, ke každému obleku na míru, luxusní vázanku za 1 000 Kč, by vaše kontakty mohla nadchnout, co myslíte?

  1. Hurá na první email

Rozesílání hromadných emailů není jen tak. Je třeba dodržovat zákony. Konkrétně se bavíme o třech věcech, které je třeba splňovat, aby email nebyl v rozporu se zákonem. Jedná se o souhlas příjemce, odhlašovací odkaz a informaci o obchodním sdělení.

No a pokud to potřebujete vědět konkrétně, tak se podívejte na novou verzi Email Academy, email který dáte za tři videa zdarma, za tyhle informace rozhodně stojí a co bych to byl za marketéra, kdybych vám to všechno prozradil.

  1. Nechceme se sedřít z kůže

Jsem sice workoholik, ale psát každý mail zvlášť je taková malá online sebevražda. Proto je důležité automatizovat procesy a dopředu nastavovat kampaně, které se registrovaným kontaktům automaticky rozešlou. Ať už je to uvítací email, slibovaná kniha, nebo informace o objednávce – vše by mělo být nastaveno na automat.

  1. Statistiku neokecáš

Sledování statistik je v jakémkoliv odvětví jedna z nejpodstatnějších činností, a email marketing není výjimkou. Takže pro strategický postup existuje několik základních metrik, které bychom měli sledovat. První je tvz. open rate, tedy procento, kolik lidí otevírá vaše maily. A druhá je míra prokliku, konkrétně kolik lidí po otevření klikne na odkaz. Existují také další metriky, ale s ty už nechám na Davidovi. Ostatně já jsem placený spíše za rychlé budování databáze, než za její efektivní využívání. V tomhle se v Email Academy mám sám hodně co učit.

  1. Chcete zachránit alespoň část prodejů, které vám utíkají?

Ano? Kdo by nechtěl. Proto je důležité o potencionální zákazníky nadále pečovat a starat se o ně. Nastavení sady emailů, která jim pošle užitečné tipy z vašeho oboru, může rapidně zvýšit vaše prodeje, nebo alespoň udržet kontakt i když zrovna ležíte měsíc v chorvatském kempu.

Ale pozor, opět nezáleží na tom, zda jste majitel eshopu, profesionální zahradník, nebo psychiatr. Vždycky můžete najít téma, které bude vaší cílovou skupinu zajímat a pomocí emailů, které jim pomohou, získávat více důvěry a zakázek (i když bych byl jako psychiatr hodně opatrný).

Takže stejně jako s formulářem, koukejte dát dohromady i pěknou Smartkampaň, která bude pro vaše zákazníky potěšením.

OZ_728x90

Email marketing mě osobně zachránil podnikání. Teď o pár set tisíc nasbíraných kontaktů víc a s tarifem pro správu 50 000 kontaktů můžu říct, že ta změna před a po je asi jako po padesáti plastických operacích. Prostě k nepoznání.

 

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*