+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Dávám energii a svěží vítr projektům, které stojí za to tvořit. Samuel Hornek
josh-pepper-71388

6 tipů na co si dát pozor u prodeje služeb

Pokud chcete na internetu vydělávat peníze s vyšší než 30 % marží, pusťte se do prodeje služeb. Služby mají oproti fyzickým produktům velkou výhodu. Můžete se snadněji odlišit od konkurence, nekonkuruje vám armáda čínských nádeníků s dotovaným poštovným a možnosti úspor nákladů máte mnohem vyšší a prostor pro vaši marži je také. Pojďme si teď dát pár tipů, na co si při prodeji dát pozor.

Úspěšné služby

Prodej služeb po internetu je dnes velmi lukrativním byznysem. Služby jsou ale velmi široký pojem. Službou jsou nejvýdělečnější firmy světa – Google, Facebook, Spotify, ale třeba i Amazon, který poskytuje služby firmám, které skrze jeho platformu prodávají. Klasičtější službou jsou pak například firemní konzultace, školení, poradenství, sjednávání pojistek atp. To vše dnes na internetu frčí a správně nastavený prodej vám může otevřít cestu k zákazníkům z celé republiky nebo i za hranicemi v opravdu masivním množství.

Na co si tedy dát pozor?

  1. Správná formulace a vizualizace

Můžete mít sebelepší službu, ale pokud v ní váš budoucí zákazník nevidí přínos, nedokáže ji rozlišit od konkurence nebo ji nedej bože nechápe, máte zaděláno na malér.

Klíčem je, aby si vaši službu dokázal budoucí zákazník dobře představit. Například častou chybou je, že podnikatelé prodávají své služby „na hodinu“. Ono to dává smysl z pohledu cenotvorby, ale dokáže si zákazník dopředu představit, co se bude během té jedné hodiny dít? Jaký to má přínos a jaké výsledky může očekávat třeba u balíčku deseti hodin vaší práce? Hm hm, to jsou otázky, na které mu potřebujete dát odpověď dříve, než ho vyzvete k objednávce. Nezapomeňte na stránku přidat také fotografie, grafické ztvárnění služby či krátké video, kde vše stručně vysvětlíte.

  1. Neprodávejte – objednávejte!

Další častá chyba je, že si podnikatel myslí, že uživatel hned zaplatí nebo sjedná službu a celý nažhavený zaplatí. Většinou s tímto přístupem přicházíte o velkou část zákazníků. Lépe funguje, pokud se zaměříte na vyplnění nezávazných předobjednávek, poptávkových formulářů či kalkulaček pro výpočet cen pro konkrétní řešení klienta. Jde o to, že většina lidí nechce teď hned zaplatit, potřebují se na něco doptat, nebo získat větší důvěru. Právě proto by mělo následovat navolávání, kdy proaktivně zavoláte a domluvíte si schůzku či jinak upřesníte požadavky klienta. Je to ozkoušený způsob, jak prodávat služby i drahé produkty – například automobily.

U sjednávání služeb je předobjednávkový formulář často alfou a omegou úspěchu.

  1. Ptejte se lidí

Dnes je takový trend startupů spočívajících v několika lidech, kteří sedí od rána do večera u počítače a ladí si své prodejní stránky a PPC kampaně.  Dokud však nevylezete ze své komfortní zóny, malé bubliny a nezeptáte se přímo zákazníků, nezjistíte, jak má vlastně vaše služba vypadat. Ono CTR a % konverze není všechno. Nejlepším řešením je právě navolávání klientů. Všechny starosti tím vložíte na svá bedra. Váš budoucí zákazník pouze vyjádří zájem a vyplní formulář. Vy vše ostatní zařídíte a ještě získáte cennou zpětnou vazbu pro další vylepšení projektu.

  1. Prodejní stránka nestačí

Vyladěním prodejního či objednávkového formuláře to nekončí. Naopak. Vaše práce končí až se spokojeným zákazníkem, který vás doporučí někomu dalšímu. K prodeji patří i zákaznický servis, vytváření zajímavého obsahu na webu, spravování PPC kampaní, komunikace skrze sociální sítě a e-mail marketing. Jde tedy o dlouhodobý proces, kdy platí že buď máte peníze a někomu za pomoc zaplatíte, nebo porostete jen pozvolna a pomalu. Váš akční plán se tedy nemůže držet univerzálního návodu, ale musí vycházet z vaší konkrétní situace.

  1. Testujte různé verze

Když dva dělají totéž, není to totéž. A slovo „sleva“ není totéž co „akce“. U služeb může i malá změna vést k velkým rozdílům ve výsledku. Je proto potřeba být vždy dostatečně sebekritický, abyste měli co zlepšovat a testovat. Tím nemyslím jen již zmíněné testování prodejních stránek a formulářů, ale i práce na produktu – službě samotné. Máte-li například nabídku šestiměsíčního balíčku služeb, vyzkoušejte sestavit i balíček tříměsíční. Ten tříměsíční může být buď intenzivnější, nebo bude prostě poloviční a vy ho díky nižší ceně prodáte více lidem. A samozřejmě, budete mít také o něco vyšší marži = větší zisk, než u delší spolupráce. Možnosti si vypište na papír a následně se soustřeďte vždy na jednu věc.

  1. Finanční tip na závěr

U služeb – obzvláště u těch dražších, je a může být mnohem delší rozhodovací proces, než je například u nákupu produktu. Nakoupit na e-shopu může být stejně přirozené, jako zajít do restaurace. Ovšem domluvit si konzultace pro zhubnutí, to už vyžaduje značné odhodlání. Dejte proto pozor na cash flow, protože než se najede konstantní prodejní cyklus, může to trvat i měsíc a vy každý den platíte za reklamu. U služeb B2B pak dejte pozor ještě větší, protože od realizace zakázky do vystavení a uhrazení faktury může uběhnout i několik měsíců. A to je někdy pořádný zápřah na finanční plánování a psychiku.

Posledním krokem je, dostat vaši nabídku k lidem. Toto je poslední krok, který je klíčem k úspěchu. Spousta firem dělá skvělé služby, vyrábí úžasné výrobky, ale ta prezentace pokulhává. Pokud se chcete dozvědět, jak oslovit širokou masu lidí, získat kopec zákazníků a ideálně se u toho nesedřít z kůže, podívejte se na mou Akademii, kde získáte řadu ucelených návodů i s pracovními sešity, které vám s realizací pomohou. Možností je oslovit mne také skrze kontaktní formulář, kdy vám se svým týmem mohu nastavit kompletní prodejní proces od A do Z.

Službám zdar!

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*