+420 737 913 277 (Po-Čt 7.30-18.00)
Dávám energii a svěží vítr projektům, které stojí za to tvořit. Samuel Hornek
Depressed smoking man sitting on chair on black background

5 Podnikatelských výkřiků

Bezdomovec stojí v Metru a křičí: „Nóóvý prostor, právě vyšel Nóóvý prostor, kupte Nový prostor“ a stejně jak ten bezdomovec se chovají podnikatelé. Není pak divu, že do pěti let skončí 81 % všech firem. Sepsal jsem proto 5 podnikatelských výkřiků, které vás můžou spolehlivě dostat až do pražského podchodu.

Sáádlo, paštiky, koloběžky, Sáádlo, paštiky, koloběžky

Mámo, v Tescu měli výprodej zahradní techniky, tak jsem koupil křovinořez a 20 rohlíků. Dobrý, ne? Ty jo, táto a co kdybys u sebe v autoservisu taky prodával zahradní traktůrky. Když prodáš jeden, tak z toho máš hned určitě pěknej balík peněz…

Tak přesně v této logice se pohybuje řada podnikatelů. Tesco nebo Lidl má každý rád, ale to nutně neznamená, že vám jejich strategie bude přinášet zisk. A že se vás to netýká? Odmyslete si tu absurdní situaci a zamyslete se, zda u vás všechny produkty a služby skutečně navazují. Máte již vytvořenu produktovou strategii? Který produkt si zákazník nakoupí a co mu nabídnete jako doplňkový prodej? Jaký servis mu poskytnete za příplatek a který produkt je váš hlavní tahoun firmy?

Představte si ideálního zákazníka jako člověka, který přijde a postupně od vás nakoupí úplně všechny produkty a služby, které nabízíte. Sepište si je a udělejte si několik možných cest, kudy zákazníka povedete, než mu prodáte úplně vše z široké nabídky. A když se vám mezi paštiku a sádlo připlete koloběžka, pro kterou nemáte prodejní argument, tak ji přestaňte nabízet. Při plánování nezapomeňte, že váš ideální zákazník ještě musí přivést alespoň jednoho dalšího klienta, abyste udrželi svůj byznys trvale. Teprve v momentě, kdy zákazník doporučí váš produkt dalším dvěma lidem, můžete růst svižným tempem.

Véélký výprodej

Předvánoční výprodej, Vánoční výprodej, Povánoční výprodej, Druhé kolo výprodejů a Totální výprodej, Slevomat a ejhle, už pomalu sklouzáváte do slevové pasti.

Dávat slevy je zaručený způsob, jak přijít o zákazníka. Slevy jsou mocný sluha, ale špatný pán a proto jsem jim věnoval samostatný článek. Takže jestli u vás v obchodě či e-shopu vždy na prvním místě na zákazníka křičíte SLEVA, SLEVA, může se vám snadno stát, že to dopracujete až do toho pražského podchodu.

Billboardy na párátka

Hasím si to takhle po D1 v rychlosti 120 km za hodinu, zuby mi drkotají, jako kdyby nefungovalo topení, a v tom z čista jasna, jako záblesk z čistého nebe, velký osvětlený Bigboard na párátka. Když pominula šance, že to byla halucinace, dostal jsem panický záchvat PROBOHA, MÁM DOMA DOST PÁRÁTEK? A co když budu chtít dělat jednohubky? Ihned jsem sjel z dálnice a našel nejbližší obchod s párátkama. Uff, měli poslední 2 balíčky, tak jsem je vzal oba…

Bohužel, většina zákazníků panický záchvat nedostala a tak světe div se, billboardová kampaň na párátka na sebe nikdy nevydělala. Ale ono to není jen o těch billboardech.

Víte, co budete propagovat příští měsíc? A jaké produkty doporučíte v květnu? Chvilku to a chvilku ono, přesně to vás spolehlivě dostane až k prodeji Nového prostoru. Vyzkouším reklamu na Facebooku a pak proklikám nějaké peníze na Google Adwards a pak fíha, konečně e-mail marketing. Potřebuji napsat e-book a vytvořit magnet na zákazníky a co dál? No jasně vyzkoušíme slevové servery…

No a než se rok s rokem sejde, budete stát stále na stejném místě. Marketing nestojí na rozhodnutí, zda budete dávat letáky do schránek, nebo budete propagovat soutěž na Facebooku. Účinný marketing je o zvolení válečné strategie, která se průběžně vyhodnocuje a spolehlivě rozdrtí vaši konkurenci. A marketing je především o investicích. Pokud strategii nemáte, tak jsou to jen výkřiky a až odezní, budete zase na začátku.

Póótřebuji zaměstnance

Ty vole brácha, nebuď hovado. Kdyť si webové stránky už dělal, tak mi s tím pomoz a pak se vyrovnáme. Buď v klidu.

Tak teda dobře, já ti s tím píchnu, slyším odpověď. Jenže měsíc uběhl, stránky stále nejsou dodělané a brácha? Ten odjel se svou novou přítelkyní na Hiphop kemp. Sákryš, zkusím se zeptat v hospodě, jestli to někdo neumí…

Tak takhle nějak křičíte, když hledáte lidi do týmu. Jak se vám to čte? Pokud rozjíždíte projekt, měli byste mít naplánováno, kam váš projekt bude směřovat a jakým tempem. A když máte plán na projekt a strategii pro marketing, víte přibližně, kdy budete potřebovat rozšířit svůj tým nebo sehnat někoho na externí spolupráci. To by vám mělo dát čas najít si do svého týmu ty nejlepší lidi s předstihem. Získáte čas zamyslet se nad tím, čím budete lidi z týmu motivovat a jak je ohodnotíte. Ujasníte si, co by měl váš člověk splňovat a kam ho budete posouvat, aby vám mohl časem pomáhat více řídit firmu. Jen díky tomu budete mít časem nějaký čas na každodenní radosti.

No a jestliže to nemáte naplánované alespoň s měsíčním předstihem, tak se nedivte, že vás Jobs.cz ani Práce.cz nezachrání. Můžete pak jedině běhat po nocích a křičet: „Pomóóc hledám PHP programátora“.

OZ_728x90

To si to radši udělám sám!

Další vadný produkt? Tak už mu to vážně strhni z výplaty, protože takhle to dál nejde!

Původní nadšení z rozšíření týmu díky zvyšující se poptávce již dávno vyprchalo. A přesto, že je práce stále víc, nedaří se splnit ani ty základní úkoly. Proč to PROBOHA nemůžou udělat pořádně hned napoprvé.

Jakmile se dostanete k rozhodnutí „to si to radši udělám sám,“ věřte, že je to počátek stagnace a pozvolného konce. Umění delegovat úkoly je doslova zlatým grálem podnikatele. Zkuste se proto podívat kukátkem zpět v čase a najděte důvod, proč lidé nedělají svou práci na plný kotel. Nebude to jen proto, že jste zameškali poslední dva body, těch důvodů bude víc a pokud nezačnete jednat strategicky a koncepčně, je možné, že jednoho dne vyhoříte. A není nic horšího, než zlomený podnikatel.

Chcete-li mít tým, který bude makat na vašem rychle rostoucím projektu třeba i zadarmo, přijďte na jediný seminář, který vás provede kompletním procesem stavby projektu. Pěkně od prvních plánů a vizí přes vytvoření super produktů až po vytvoření týmu a odstartování masivní mediální propagandy. Více najdete na této stránce.

Podnikatelských výkřiků určitě dokážete z rukávů také pár vysypat, tak se nebojte je nastřílet do komentářů.

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho na sociálních sítích!
Facebook komentáře

Zapojte se do diskuse!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*